Welkom, u kunt hier Inloggen of Registreer

Edam-Volendam Opinie

U bent hier: HomeForum home → Onderwerpen → Maatschappij → Thread

Grondwater Volendam - Munnickenvelders De Klos

Totaal aantal reacties: 365

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Grondwater Volendam is een club mensen die zich verenigd heeft rond het probleem van het grondwaterpeil in het Munnickenveld in EdamVolendam-Zuid. Nadat de gemeente de riolering had vervangen (2012) en tegen alle adviezen in geen drainage aanlegde begonnen de problemen voor de inwoners van deze wijk. En die duren - 2 jaar verder ! - nog steeds voort. Extra kosten dankzij dit falen van EdVo voor de belastingbetaler: bijna één miljoen euro (wordt dat afgetrokken van het salaris van die eigenwijze ambtenaren die deze blunder begingen ?)

Vandaag het ‘goede’ nieuws dat er offertes worden aangevraagd. Het minder ‘goede’ nieuws is dat het nog lang kan gaan duren vóór er wat gaat gebeuren en de uitslag (behalve weer alle ongemak voor alle buurtbewoners) ongewis is. Garanties tot op de hoek.

Quote:

Veel mensen hebben de verwachting dat men, na aanleg van de drainage, totaal van het grondwater in de kruipruimte verlost zal zijn. Niets is minder waar, want de invloed van de grond onder uw woning is eveneens van groot belang. Ligt de bodem van de grond in de kruipruimte diep en staat er derhalve veel water dan zal dit zeker na aanleg van de drainage minder zijn maar zal er nog steeds water staan.

zie verder: http://ev-opinie.nl/forums/viewthread/57/

Totaal aantal reacties: 365

Geregistreerd 2014-01-21

PM

BIJEENKOMST

Er is een bijeenkomst gepland op MAANDAG 13 APRIL OM 19.00 UUR IN DE PIUS X. Opgeven is noodzakelijk. Iedereen krijgt hierover ook nog een brief in de brievenbus. Kosten: 2,50 per persoon voor koffie en thee (verder geen kosten).

LET OP: Je kunt je opgeven middels deze facebook, middels .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of middels het strookje van de brief. Graag niet via meerdere kanalen doen, want dan beland je dubbel op de intekenlijst!

Dit gaat dus specifiek om het juridische stuk. Te denken valt aan:

• Ik heb nog altijd last van teveel grondwater, wie is daar verantwoordelijk voor?
• Hoe zit het precies qua aansprakelijkheid, waarvoor is de gemeente aansprakelijk en waar ben ik zelf verantwoordelijk voor?
• Ik heb gezondheidsklachten gekregen of deze zijn verergert sinds het vele grondwater, wie is daar verantwoordelijk voor?
• Ik heb schade aan vloer of tuin(tegels) door het grondwater, kan ik dit ergens claimen?
• Ik vind niet dat de gemeente haar werk nu klaar heeft en vind dat de gemeente meer moet doen aan het grondwaterprobleem, hoe kan ik dit kenbaar maken?
• Heeft het voor mij wel of geen zin om juridische stappen te ondernemen richting de gemeente?

Totaal aantal reacties: 320

Geregistreerd 2014-01-17

PM

BU 2018 05 18