Welkom, u kunt hier Inloggen of Registreer

Edam-Volendam Opinie

U bent hier: HomeForum home → Onderwerpen → Politiek → Thread

Piet Reijers beschermt nog steeds de giftige nalatenschap van IJsselmuiden en Van Beek

Totaal aantal reacties: 196

Geregistreerd 2014-02-03

PM

Op vrijdag 8 juni 2018 schreef ik een artikel waarin ik herinneringen ophaalde aan het avontuur dat we aangingen voor de rehabilitatie van een brandweerman die in verband met de Nieuwjaarsbrand ten onrechte was beschuldigd van nalatigheid. Daarnaast verbond ik die geschiedenis aan de angstcultuur op het stadskantoor. Geen vreemde combinatie want juist die angstcultuur maakte het mogelijk dat die brandweerman zonder openlijk protest werd weggepest. Zie: http://ev-opinie.nl/forums/viewthread/213/

Even heb ik overwogen het artikel direct aan te bieden voor plaatsing op de nieuwssite Groot-Waterland waarvan Piet Reijers de beheerder is. Ik zag er van af omdat Piet kennende hij het niet zou plaatsen. In plaats daarvan zette ik in een commentaar op Groot-Waterland een link naar dat artikel. De volgende ochtend was het commentaar met link verdwenen.

De smoes van Reijers is dat hij niet wil dat er namen worden genoemd. Dat is nogal een doorzichtige smoes. Als ik de kranten vandaag doorneem worden er voortdurend namen genoemd in artikelen die niet zo positief zijn voor betrokkenen. Los daarvan is het gewoon onmogelijk om situaties aan de orde te stellen zonder namen te noemen. Er is bovendien voldoende beproefde jurisprudentie die dat toelaat als het om bekende of publieke personen gaat.

Piet Reijers was een van degenen die tijdens de actie die we voor de brandweerman voerden gehoor gaf aan de oproep van de gemeente om er geen aandacht aan te besteden, Dat zal hij wel willen ontkennen. Maar we hebben spijkerhard bewijs dat media door de gemeente benaderd werden met verdacht makende informatie over de actie voor de brandweerman.

Om even het geheugen op te frissen. Direct na de Nieuwjaarsbrand vertelde toenmalig burgemeester IJsselmuiden dat het college niet in staat was geweest om tijd preventieve maatregelen te nemen omdat een ambtenaar verzuimd had om ze te waarschuwen. Een leugen waar keihard bewijs voor bestaat. Na protesten over dat optreden liet de gemeente herhaaldelijk weten dat geen enkele ambtenaar verantwoordelijk werd gehouden. Maar nooit werd afstand genomen van de verwerpelijke woorden van IJsselmuiden en nooit vertelde IJsselmuiden dat hij zijn woorden achteraf betreurde. Tegen uitspraken van de Nationale ombudsman en een kort gedingrechter in, bleef de gemeente volhouden dat haar woorden rehabilitatie betekenden. Maar echte rehabilitatie in de vorm van afstand nemen van de woorden van IJsselmuiden, kwam er nooit. In plaats daarvan werd de brandweerman weggepest. Dat was niet eens zo verwonderlijk. IJsselmuiden heeft nooit afstand van zijn woorden willen nemen en heeft ze tot zijn droevig eind volgehouden. Ook daar bestaat keihard bewijs van. Een aantal ambtenaren steunde hem en dat deed ook zijn opvolger van Beek.

Onze actie voor de rehabilitatie werd in alle opzichten tegengewerkt met verdachtmakingen, leugens, intimidatie, persbreidel, kwaadsprekerij, gekochte verklaringen, manipulatie en juridische aanklachten. Piet Reijers deed mee aan de persbreidel en deed zo mee aan het onfatsoen waarvan de macht zich bediende. Hij had alleen maar oog voor de verdachtmakingen en roddel uit het stadskantoor en was volkomen blind voor het feit dat de gemeente nog heel wat erger was dan de verdachtmakingen die ze over ons rondstrooide. Piet steunde de macht, ook al ging die een aantal keren ver over de rand.

Piet heeft verkeerde loyaliteiten. Daarmee steunt hij onbehoorlijke machtsuitoefening door een overheidsorgaan. Daarmee belemmert hij het democratisch proces dat door kritiek de macht helpt controleren. Piet is niet loyaal aan de waarheid. Dat er allerlei keiharde bewijzen zijn die wij in de actie voor rehabilitatie aan de orde hebben gesteld, interesseert Piet Rijers niet. Hij is loyaal aan personen, ook als die de democratie bedreigen.

Een oprechte vraag, Piet? Heeft Cor Pap je gebeld en heb je daarna mij reactie verwijderd of heb je dat helemaal uit je jezelf gedaan. In beide gevallen zit je fout. Er is een foute en giftige nalatenschap van verkeerde mensen en die is nog steeds niet voldoende aan het licht gekomen. Je hebt me kwaad gemaakt en ik ben weer helemaal gemotiveerd om de strijd voort te zetten. Gelukkig hebben we Ev-opinie die buiten de greep van de machthebbers en hun handlangers weet te blijven. En de artikelen op die site worden heel goed gelezen!

Naschrift 9 juni 2018. Op de nieuwssite Groot Waterland liep de discussie nog even door. Behalve wat reacties waarin alleen maar gesneerd werd en niet op argumenten werd ingegaan, was er een beargumenteerde reactie van Johan R. Daar ben ik uitvoerig en beargumenteerd op ingegaan. De snerende reactie staan er nog steeds, maar de reactie van Johan R, en mijn beargumenteerde repliek zijn verwijderd en de mogelijkheid om te reageren op het onderwerp is geheel afgesloten. Vooral het laten staan van de sneren naar Evopinie is tekenend. De boodschap van de beheerder aan de lezer is: neem zo vooral niet serieus. Van Beek of Cor Pap zouden het bedacht kunnen hebben. Sneren, kwaadspreken, misleiden was hun stijl in relatie tot onze actie.

Raar genoeg is de link naar deze bijdrage wél blijven staan op Groot-Waterland. Dat maakt de vraag naar waarom de andere link verwijderd is alleen maar groter.

Totaal aantal reacties: 196

Geregistreerd 2014-02-03

PM

Voor Johan R.
In tegenstelling tot wat je op je verwijderde bericht op Groot-Waterland stelde, kan er op deze site wel worden gereageerd. Gewoon even naar de replyknoppen zoeken. Maar je móet je natuurlijk wel eerst registreren voor je kunt reageren.

Mag ik je hierbij uitnodigen om je verwijderde bericht hier nog eens te plaatsen.

Totaal aantal reacties: 16

Geregistreerd 2014-04-08

PM

Beste Allen,

Het wordt echt wel eens een keer tijd dat Waarheid en Recht een paar gaan vormen en dat deel 3 wordt gepubliceerd in het weekblad de Nivo en op de site van Stichting de Volendammer Burgerwacht (ANBI) etc.

Het wachten op de publicatie van waarheidsvinding heeft nu lang genoeg geduurd m.b.t. de werkelijke toedracht inzake het doen laten overkomen, van overheidswege, van de Nieuwjaarsbrand 01-01-2001 te Volendam.

De gepleegde onrechtmatige daden jegens de caféhouder J. Veerman, brandweerman Cees Bont, de Zondebokken en de inwoners van Edam-Volendam verdienen het niet langer om als zijnde de waarheid op deze wijze te blijven voortbestaan. Hier is sprake van 100% geschiedvervalsing.

Waarheidsvinding en gerechtigheid dient nu toch echt wel SAMEN TE GAAN.

De leugens hebben nu lang genoeg geregeerd.

Ik zal eerdaags de pen weer gaan oppakken en e.e.a. gaan publiceren en belichten.

Hein Schilder

Lid Nederlandse Vereniging van Journalisten