Welkom, u kunt hier Inloggen of Registreer

Edam-Volendam Opinie

U bent hier: HomeForum home → Onderwerpen → Politiek → Thread

Groot-Waterland Moderatie Of Digitale Modderpoel ?

Totaal aantal reacties: 395

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Het ging alweer een tijdje goed op http://www.groot-waterland.nl.
Te goed. Wantrouwenwekkend ‘goed’.
Maar het is weer zover.

Ik zal daarom in de aankomende tijd random allerlei zaken die opvallen op http://www.groot-waterland hier plaatsen. Dat wordt veel. Dat wordt een rommeltje. Maar dan staat het alvast ergens.

Uiteindelijk komt er een overzichtelijke samenvatting die zal aantonen dat er van alles mis is met http://www.groot-waterland en de webmaster ervan.

In de reacties van het topic…...... ‘.Van A(art) naar B(renda) Toonaangevende kapsalon krijgt nieuwe eigenaresse’ blijkt maar weer eens dat de webmaster van Groot-Waterland een geheel eigen systeem van normen en waarden heeft. Wonderlijk onderkoninkjes-gedrag.

Op zich niks mis mee. Hij is de eindbaas. Maar hij beslist over anderen met een mentaliteit/moraliteit die u en ik thuis toch liever niet zouden toepassen. Extra complicatie is het feit dat regels & afspraken over wat wel of juist niet gewenst is qua omgangsvormen op zijn site voor de een wel maar voor een ander niet van toepasssing zijn.

In dit geval de reacties van Johan R. (Johan Runderkamp) die - om nog steeds onverklaarbare redenen anders dan stupiditeit - het op mij persoonlijk gemunt lijkt te hebben. Zoek zijn facebook-pagina’s maar eens op en zie wat een digitale a-sociale zenuwenlijer inclusief een aantal gedragsstoornissen deze ‘meneer’ (die we dan ook nog eens met ‘weledelgestrenge’ zouden moeten aanspreken) is.
Digitaal vandalisme a.g.v. persoonlijke terkortkomingen. Niets nieuws onder de zon.

http://www.groot-waterland.nl/2017/05/29/van-aart-naar-brenda-toonaangevende-kapsalon-krijgt-nieuwe-eigenaresse/#comment-109225

Geef ik niet om hoor. Onze-Lieve-Heer heeft nu eenmaal vreemde kostgangers en houdt van ons allemaal. Zelfs van ‘meneer Johan R.’

Wat wel lastig blijft is het feit dat als je de webmaster van Groot-Waterland tot 3x toe een vriendelijk verzoek stuurt om de nergens-op-slaande en op-de-persoon-gerichte reacties van ‘onze Johan’ aan te passen of te verwijderen diezelfde webmaster opeens met twee maten lijkt te meten.

De klager (ik in dit geval) die zijn of haar naam niet op de site en zeker niet in bedoelde context wil teruglezen wordt eerst genegeerd en daarna de les gelezen.

De dader (Johan Runderkamp)  wordt in bescherming genomen.

Webmaster Piet Reijers uit EdamVolendam heeft duidelijk vriendjes en niet-vriendjes.
Of zou er meer achter zitten ?

De macht die sommigen over Piet Reijers als webmaster lijken te hebben is verdacht.

Wordt vervolgd.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Van: edamvolendamdigitaal [mailto:edamvolendamdigitaal@xs4all.nl]
Verzonden: donderdag 1 juni 2017 10:15
Aan: ‘Groot-Waterland’
Onderwerp: Moderatie van artikel:
Van A(art) naar B(renda): Toonaangevende kapsalon krijgt nieuwe eigenaresse

Geachte webmaster van Groot-Waterland.

Uit het feit dat u de nogal hatelijke smiley in de reactie van Johan R. in het topic over een lokale ondernemer die ermee stopt verwijderde maak ik op (hoop ik maar) dat wij toch misschien niet onoverkomelijk teveel van mening verschillen.

U vindt blijkbaar dat u beslist of ik mij gekwetst mag voelen. Of in dit geval gestalkt en bewust beschadigd door een van uw ‘leden’

Ik vind dat ik dat zelf mag bepalen en ga er van uit dat u mijn bezwaren respecteert.
Of heeft bij u de dader meer rechten dan het slachtoffer ?

Het bronartikel over kapper Aart Bijvoet is positief. Mijn reactie 2 ook.

Het gaat fout in reactie 3 waarin Johan R. eerst een - logische en goed gevonden - link legt tussen muziek en artikel maar daarna mij er op negatieve wijze bij meent te moeten betrekken.
Off-topic - op de persoon gericht - negatief. Waar blijven uw ‘regels & afspraken’ ???

Het voorstel blijft dat u de laatste 5 woorden van reactie 3 verwijdert.
Desnoods alleen mijn naam.
Daarna het topic op slot.

Een andere optie is het bericht helemaal verwijderen en op een later tijdstip herplaatsen.
(Als dat nog opportuun is want ook dit artikel is - als bijna alles op uw websiteje - gejat uit andere media. Die zijn daar al die jaren lang niet blij mee. Maar dat lijkt u niet te deren / diefstal loont in dit geval)

Opties die niet alleen voor u en/of Johan R. maar ook voor mij acceptabel zou moeten zijn.
Het voordeel zou zijn dat het een heleboel gedoe / onnodige strijd waarbij een onschuldige ondernemer die wegens zijn afscheid in de krant staat wordt betrokken - gaat voorkomen.

Een beetje waardigheid en respect kan ons redden.

F.J. Seeboldt
EdamVolendam

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Totaal aantal reacties: 343

Geregistreerd 2014-01-17

PM

Weer dezelfde of iemand anders die het moeilijk vindt
dat reageren op EV-Opinie niet anoniem en niet instant kan.

Uw bijdrage - mits serieus en respectvol en aan de voorwaarden voldaan - wordt altijd op prijs gesteld. Wilt u reageren ? Stuur daartoe een mailtje naar: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) en schrijf u in.

Let op: uw schermnaam is uw werkelijke naam.
Anoniem blijven is op ev-opinie niet mogelijk

zie ook: http://ev-opinie.nl/forums/viewthread/6

Geregistreerd 2014-01-21

PM

N.a.v. een paar reacties van C.Schilder - Vanilla / C. Tol en zulkse types…...........

14 C. Schilder 5 juni 2017 12:34 uur
Hypocriet, kinderlijk…. oh wacht.. we hebben het over Fret.

Maandag 5 juni 2017 12:45 uur.
Een anoniem telefoontje met de mededeling: “Fred, je bent een teringlijer” !.
Dat zal. Kan ik mee leven.

Maar als ik over dit voorval schrijf op http://www.groot-waterland.nl wordt het direct verwijderd.

Alle andere niet-ter-zake-doende scheldpartijen van anderen blijven staan.
Mijn vaststelling dat ik anoniem per telefoon uitgescholden ben wordt verwijderd.

Mijn naam mag worden ‘gebruikt’ - verbasterd - in allerlei varianten ‘grappig’ veranderd.
Dat gaat van ‘Fredje’ tot ‘Freddie’ - ‘fret’ of ‘Zeeboot’ of ‘Seedbal’
Daar doet de webmaster - ondanks herhaalde verzoeken - niets aan.
Als ik op mijn beurt mensen bij hun echte naam aanspreek wordt de reactie verwijderd.
Het is meten met twee maten. Welke maat heb ik ?

Er zit vast een moderatieve logica achter.
Ziet u ‘m ?

woensdag 7 juni 2017 00:10 uur
anoniem telefoontje vanaf 06 53 92 31 68

woensdag 7 juni 2017 06:00 uur
anoniem telefoontje

Herhaald verzoek wo 7-6-2017 9:56 aan P. Reijers / webmaster Groot-Waterland
Geachte Webmaster van Groot-Waterland
Graag verwijdering van de naam die hr. Slotboom op 6 juni jl.in zijn reacties 15 en 16 gebruikt
in het topic ‘Overlast toerisme vanaf Marinapark komt weer lekker op gang’.
Het gaat om een persoon die er niets mee te maken heeft en het noemen van zijn naam
heeft geen enkele functie in het verhaal.
Dank&Groet;,
F.J. Seeboldt
EdamVolendam

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Ik kreeg een uitermate vriendelijk mail van de webmaster van Groot-Waterland.

Doe gewoon jou ding en trek je niets aan van wat anderen daar van vinden.
Ook dat ik soms anders denk of reageer als jij passend vind, moet jou niet tegenhouden
de insteek vast te houden die je hebt.

Per saldo wordt de wereld er beter/mooier van. Misschien niet in het tempo wat jij en ik zouden willen maar elke stap vooruit is er een die telt!

Met vriendelijke groet,

Het laatste nieuws zou zijn dat sinds ik niet meer aanwezig ben op Groot-Waterland sommige types er voor kiezen om dan maar weer ruzie te zoeken met en beledigend/grof te reageren op hun volgende slachtoffer(s). Niks nieuws onder de zon behalve dan dat ik nu zelf even ‘binnen’ zit.

Je zult maar webmaster zijn van een lokaal forum waar - behalve veel leuke mensen - ook zulkse types komen.

Contemplatief door mijn oogharen turend stel ik vast dat hij hier hele vriendelijke woorden schrijft.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

anoniem telefoontje 21:30 uur
06 10 57 93 16

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Volgens de webmaster van Groot-Waterland was de site slecht bereikbaar vanwege het grote aantal bezoekers a.g.v. het nieuws van de ‘rellen’ in het Middengebied in de woonkern Volendam.

Dan heb je óf een hele slechte site óf je jokt een beetje en doet je groter voor dan je bent.
Ik hou het op het laatste want er is niet veel meer te melden dan één artikel op de site en één op de face-bookpagina en ook de volgende

dag ligt Groot-Waterland er nog uit. Dat verhaal van die ‘duizenden’ bezoekers gelooft natuurlijk niemand meer. Update: via facebook is de site wel bereikbaar en verschijnen er vandaag meer berichten - foto’s een video.

Liegen en relnichten.
We zullen er maar aan moeten wennen.
Zolang de webmaster zijn geld verdient met zijn digitale strontbakje (of vindt u de reacties wel ‘fris’ ?!) is blijkbaar alles geoorloofd.

Zie ook: https://www.facebook.com/mooi.waterland

10:15 anoniem telefoontje 06 10 57 93 16

de mededeling op http://www.groot-waterland:
It works! This is the default web page for this server.
The web server software is running but no content has been added, yet
blijft raadselachtig voor een site die een lege pagina laat zien.

Update: naar nu blijkt moest er een nieuwe snelkoppeling gemaakt worden
en is het probleem opgelost. Het zat dus in mijn PC ?

Geregistreerd 2014-01-17

PM

De stelling van vandaag - en iets om over na te denken in het weekend - is:

De webmaster van Groot-Waterland steelt vrijwel al zijn nieuws van andere websites.

Ik weet dat hij daar niet geliefder van wordt bij bijvoorbeeld de redacties van NHD - NiVo of Stadskrant e.v.a.
Wel eens naar ge-informeerd. Ze kunnen er niets aan doen. Als er wel iets tegen te doen is is het
een lange en ingewikkelde procedure. Het hoogst haalbare is een verwijzing eisen
naar het bron-artikel via een link maar zelfs dan nemen teveel mensen niet de moeite om die aan te klikken.

Webmaster Piet Reijers van Groot-Waterland steelt uit puur eigenbelang
kijkers van andere websites.

Nieuws van anderen stelen en daar dan zelf geld aan verdienen. Dat is niet goed.
Internet: mediale jungle. het niveau derhalve navenant.

Behalve de standaard reclame’s (nooit op klikken !) zijn ook sommige topics
pure reclame en commercieel. Veelal lokaal gericht.

Één categorie berichten (vaak onder ‘ingezonden’) valt er buiten.
Nieuws en aandacht voor iets van eigen inwoners.

Sterker nog: Groot-Waterland zou geloofwaardiger zijn als iedereen die iets te melden heeft
dat ook daar zou doen. Zou kunnen doen. Zou willen doen. En dat dan zonder die eindeloos domme en agressieve reacties die nu de hoofdmoot vormen op Groot-Waterland.

Een lokale website als een soort van stamtafel waar je nieuwtjes uitwisselt
en leuke communicatie hebt. Met een béétje respect en normale wellevendheid.
Dat zou mooi zijn.

Vooralsnog is het lelijk op http://www.groot-waterland.nl

Geregistreerd 2014-01-17

PM

Daar zijn we weer.

De een (Simon Spil) mag de meest vreselijke dingen schrijven.
Pro-Israël / anti Palestijnen. De ander (ik) mag daar niet op reageren.

Vrijheid van meningsuiting is voor de webmaster een subjectief begrip.
Die is alleen van belang als het uitkomt.

Je mag zeggen wat je denkt als je maar denkt wat hij zegt.
De webmaster van Groot-Waterland heeft zo zijn ‘vriendjes’ en zijn ‘niet-vriendjes’.

Een moderator met een dubbele agenda.
De titel van dit topic heeft zichzelf weer bewezen.

Topics to come:
anonimiteit
ledenlijst
persoonlijk belang
historische ontwikkeling
invloed / invloed op gemeenschap/politiek
regels&afspraken;
on topic / off topic
ad hominem
-
-

Geregistreerd 2014-01-17

PM

Vrijdag 30 juni 22:00 uur
Een voorbeeld van - ofschoon je er om moet vragen -
goede moderatie op http://www.groot-waterland
————————————————————————————————————————
Van: Seeboldt F.J. [mailto:]
Verzonden: vrijdag 30 juni 2017 20:59
Aan: ‘www.groot-waterland.nl’
Onderwerp: verzoek tot verwijdering

Geachte webmaster van Groot-Waterland

Verzoek tot verwijdering van reactie 13 en 14 in het topic
‘Verbouwing Gouwzee afgerond en verhuizing start op 11 juli’

13 TNM 30 juni 2017 15:12 uur
Een uurtje escape room met FJ.

14 Jan Punt 30 juni 2017 16:29 uur
Op zeker daarna aan de prozak voor een jaartje.
Van: Groot-Waterland [mailto:]
Verzonden: vrijdag 30 juni 2017 21:02
Aan: ‘Seeboldt F.J.’
Onderwerp: RE: verzoek tot verwijdering
done
Piet Reijers | 06 22424828
Beheerder http://www.groot-waterland.nl 
Dank

Maar dit soort kul mag dan weer blijven staan
(reacties op een topic die werkelijk nergens over gaan)

8 reacties op “Helaas komt er een einde aan het Natuurpad”

1 Snaartje 1 juli 2017 08:51 uur
Het is niet alleen heel jammer, het is ook heel erg oenig om hiermee te stoppen
omdat er geen opvolgers te vinden zijn.

2 Johan R. 1 juli 2017 08:56 uur
Ik zou zeggen, Snaar:”gewoon doen.”

3 warder 1 juli 2017 11:20 uur
Nee niet vloeken dan moet ze werken en kan iemand cometaar geven

4 Snaartje 1 juli 2017 12:45 uur
Schrijven op dit forum is ook werken. Kan je nagaan hoe hard Snaar werkt.

5 Johan R. 1 juli 2017 13:04 uur
Dit zegt eigenlijk alles over Snaar

6 F.J. Seeboldt 1 juli 2017 17:21 uur
Kan die sjors / uitsluitend ad hominem-reacties /niet ff weg ?

7 warder 1 juli 2017 17:38 uur
De tranen schieten in mijn ogen.
Volgens mij maakt ze overuren

8 Snaartje 1 juli 2017 19:41 uur
Zeker! Badend in het zweet des aanschijns!

Kortom: het gaat nergens over en het niveau is 0,0

Er is een zakkenrolster aangehouden op de dijk in Volendam
ondanks dat er geen melding is over persoonlijke of juridische kenmerken van de - vermeende ! - dader weet Warder / Piet Visser meteen al beter.

warder 2 juli 2017 15:45 uur
Heel lang vast zetten of het land uit zetten.

Jan Punt 2 juli 2017 17:22 uur
Mooi man, zakkenrollen en dan op de trein naar het buitenland. Of 20 jaar vastzetten. .

Ach ja: Vooroordelen en een stuitend gebrek aan maatschappelijke kennis:
het blijven lastige dingen voor sommige mensen.

Geregistreerd 2014-01-17

PM

Edam-Volendam kiest voor stroom door wind
23 mei 2017 | categorie: Edam-Volendam, Zeevang | bron: Stadskrant

Terwijl de gemeenteraad van Edam-Volendam in meerderheid heeft gekozen om geen windmolens te plaatsen op gemeentegrond, heeft het college van B en W recent ingestemd met de inkoop van duurzame elektra opgewekt door Nederlandse wind. Ook de inkoop van gas wordt verduurzaamd. Dat gebeurt door de aankoop van CO2 emissierechten Gold Standard. Het contract gaat op 1 juli van dit jaar in.

3 reacties op “Edam-Volendam kiest voor stroom door wind”

1 F.J. Seeboldt 3 juli 2017 10:08 uur

Tijd voor blijheid.

In een van zijn fameuze blogs ging evodammer vorig jaar tekeer over de niet-duurzame-stroom die de gemeente EdamVolendam gebruikte. We waren hier in Noord-Holland op dit punt een van de vieste jongetjes van de klas.

Sinds een paar dagen zijn we over op duurzaam opgewekte Nederlandse elektriciteit.
Heeft de wethouder en zij die hem daarin steunden/hielpen bloemen gekregen ?

Er valt nog veel te doen. Veel milieuwinst te halen. Maar ere wie ere toekomt.
http://evodammer.blogspot.nl/2016/06/edamvolendam-vieze-mentaliteit-vieze.html

2 TNM 3 juli 2017 10:20 uur

Ik zat zo te denken, als de aarde opwarmt dan kan de kachel uit en hebben we al die meuk niet nodig.
http://www.news.com.au/travel/world-travel/asia/baotou-is-the-worlds-biggest-supplier-of-rare-earth-minerals-and-its-hell-on-earth/news-story/371376b9893492cfc77d23744ca12bc5

3 F.J. Seeboldt 3 juli 2017 10:58 uur
Bij mensen die zo negatief en onwetend zijn als de anonieme TMN / Tom Veerman is het van binnen altijd koud.

commentaar:
En ja hoor. Dan wordt deze laatste reactie verwijderd door een webmaster die het maar niet kan of wil begrijpen. Bottom line: het met twee maten meten. Vooral met maten die je persoonlijk goed uitkomen.

F.J. Seeboldt 3 juli 2017 14:24 uur
Het blijft wonderlijk dat mijn reacties verwijderd worden omdat ik de naam Tom Veerman gebruik terwijl diezelfde Tom Veerman onder de nickname TMN wel andermans naam – en vaak negatief en agressief en dom – mag gebruiken. Dat mag dan dus ook niet.

Onze webmaster meet met twee maten.
Als TMN / Tom Veerman de maat is heeft ‘ie toch echt een probleem.

Geregistreerd 2014-01-17

PM

Van: Groot-Waterland [mailto:groot.waterland.nl….........com]
Verzonden: maandag 3 juli 2017 18:25
Aan: edamvolendamschoon
Onderwerp: verzoek

Fred zou je willen stoppen met mensen als dom enz enz uit te maken en steeds hun naam te gebruiken ipv hun zelf gekozen nicknaam?
Piet Reijers

Van: Seeboldt F.J. [seeboldt@........nl]
Verzonden: ma 3-7-2017 19:46

Geachte webmaster van Groot-Waterland
Wilt u uw inconsequente en niet goed te praten moderatieve misgekleun niet op mij richten ?
Hoevaak heb ik niet gevraagd de regels die u eist van toepassing te laten zijn
maar dan óók op degenen die mijn naam niet goed gebruiken. Die mij beledigen. Die mij bedreigen ?

U heeft een probleem.
Vooralsnog groter dan u denkt.
En straks - het lijkt nog slechts een kwestie van tijd voor sommige mensen gaan praten - nog véél groter.

Ik zou als ik u was - vooruitlopend op wat er gaat komen -
de hele reactie-mogelijkheid voorlopig uitschakelen en u bezinnen
op waar u denkt in godsnaam nog mee bezig te zijn en vooral met welke ‘vrienden’
u zich meent te moeten omringen. ‘Vrienden’ waar u als straks de waarheid over u eindelijk naar buiten komt niets meer aan zult hebben.

Mij verbannen is ook een optie.
Dat zal in wat er gaat komen niets meer uitmaken.

Groot-Waterland is een dood vogeltje.
Vakkundig (bewust of uit dommigheid ?) door u de nek omgedraaid.

Blij dat ik niet in uw schoenen sta.

F.J. Seeboldt
EdamVolendam

De reactie:
ma 3-7-2017 20:18
Fred
Nogmaals een verzoek om niet mensen als dom enz te betitelen en mensen alleen aan te spreken met hun zelf gekozen Nicknaam. Doet dit jezelf niet aan.
P.s. het dode vogeltje valt wel mee hoor. Bezoekers aantallen lopen op en momenteel 150.000 bekeken pagina’s per week.
Piet Reijers / groot-waterland

Piet Reijers.

Mijn reactie: 150.000 pageviews per week is natuurlijk pure onzin.
Als ik morgen een site open over gemacramede tuinstoelen is het technisch een fluitje van een cent
om daar 1000 pageviews per dag op te scoren. Ook als er maar 3 bezoekers per week zijn.

Mijn ervaringen met mijn eigen blogje 5 jaar lang waren op dat punt onthutsend. Het aanbod geweigerd om het aantal bezoekers (lees paginaviews / wat iets totaal anders is) met 1000% te verhogen om er reclamegeld mee te verdienen. Niet gedaan.

Vergelijk het maar met het feit dat als je een dom filmpje op Facebook zet je zomaar opeens honderdduizenden of zelfs miljoenen ‘hits’ kunt scoren. Gebakken lucht. Gaat nergens over.

De combinatie die groot-waterland maakt met een tweede facebookpagina (waarop dus hetzelfde nieuws en bijna geen reacties) zal ook een bijdrage zijn aan de vermeende score. Maar dat zijn dezelfde bezoekers.

Ik geloof best dat groot-waterland een paar honderd echte bezoekers per dag heeft. Da’s niet zo gek gezien het gebodene. Snel ff kijken en vermakelijke communicatie op het forum. Maar 20.000 per dag is toch echt een - voor deze webmaster zo kenmerkende - grove leugen.

Dit soort scores moeten internetgewijs meestal met een hele flinke berg - zeg maar wagonladingen - zout genomen worden. Internet. Fake. Kwestie van op de goede knopjes van de verkeerde zoekmachines drukken en daar vooral over liegen.

Wat de webmaster ook vergeet te vertellen is dat deze ‘score’ tot stand komt door het jatten van nieuws van andere sites en uit andere media. In extremo 150.000 keer per week diefstal dus.

Geregistreerd 2014-01-17

PM

maandag 2017 07 03 18:oo uur:
anoniem telefoontje (nou ja - anoniem ?) 06 53923168 van iemand die het ‘leuk’ vindt ons te verrassen met poep&piesgeluiden; - boeren&scheten;. 

Dat schildert het niveau van groot-waterland maar weer eens.
Wie die randdebiel is is al lang geen ‘question’ meer.
Je zult maar met jezelf moeten leven.

En wie nog vragen heeft over de persoon J. Regter…..................een betweterige hypocriete bemoeial die overal wel even snel een meninkje over heeft. Kennis van zaken of vragen stellen zijn bij hem/haar minder belangrijk.
Iedereen krijgt gevraagd&ongevraagd; een veeg van deze intertrol.
Mijn advies: mijden zulkse types.

J Regter 4 juli 2017 18:18 uur
Tjonge jonge, Jantje Troetje, een stadsnationalist met angst voor dat wat van buiten komt. Ik denk dat je een heel eng mannetje bent als ik dit zo lees.

De termen “wij” en “echte Monnickendamers” beetje raar hoor. Wie ben jij om dat te bepalen? En zij die niet aan jouw criteria voldoen, tellen die niet mee? Ik denk dat jij de uitzondering op de regel bent, rare man.

Een béétje webmaster maakt meteen een einde aan de forum-carrière van dit soort dit negatieve nitwitten.
Niet de webmaster van groot-waterland. Hij verzamelt dit soort types en noemt ze ‘vrienden’.

Blijft onverlet dat Jan Troet Jan Zwarthoed is. Woont in Volendam.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Een extra post-reply omdat de webmaster van groot-waterland - en terecht - onderstaande reacties verwijderde.
Blijkbaar is er toch een soort moderatie die er van uit gaat dat er fatsoensnormen zijn. Dat je nog steeds niet de échte naam van iemand mag vermelden (terwijl die ‘iemand’ dat wel van anderen mag) blijft krom. Anoniem op internet - zóóóóó vorige eeuws !

25 Johan R. 5 juli 2017 22:41 uur
Snaar,
Nog stoerder als jij eens gaat werken voor je geld en kijken hoe dat voelt.
Pff. Jan zegt helemaal niet dat de bijstand leuk is. Bijstand is een vangnet die als laatste redmiddel moet gelden. Als mensen niet kunnen werken en verders geen inkomen kunnen hebben.
Het gaat om ‘niet kunnen werken’. Het gaat niet om ‘niet willen werken’. Het is weer jouw oude stokpaardje van gratis geld / basisinkomen om vervolgens niks bij te dragen aan de samenleving door op iiemand anders zijn portemonnee te teren en je bezig gaan houden met een cursus spiritueel bloemschikken of intuitief karma lezen, of iets dergelijks.

26 F.J. Seeboldt 6 juli 2017 00:27 uur
Wat een agressie weer van Johan Runderkamp. Dat heb toch niet nodig ?!
Gaat hem ook niks aan hoe het ‘slachtoffer’ van zijn nogal kromme maatschappelijke ideeën
het geregeld heeft. Schaamteloos om zo over iemand te schrijven die je niet eens kent.

En misschien eens nadenken over die term ‘gratis geld’
Dat geld is niet gratis. Daar staat iets tegenover.
Iets dat beter is dan de huidige – verspillende en patriarchale/hiërarchische – regelingen en ambtelijke belastinggeld rondpompende molens.
waar alleen de incasso-bureau’s beter van worden en de rechters (50.000 rechtszaken over schulden per jaar) gék van worden. Om maar niet te spreken van de bedrijven die – schuldsanering – hun geld nooit meer terugzien. Dat is de échte verspilling.
Een ander soort denken over een ander soort economie zou wel eens wonderlijk goed kunnen uitpakken. Vooropgesteld dat je de intelligentie hebt om dat te kunnen begrijpen.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

KeMo = Kees Mooyer bijvoorbeeld.
Of Jumbo = Kees Veerman

Als ik hun schermnaam misbruik wordt mijn bijdrage verwijderd.
Maar dit mag dan weer wel.

KeMo 8 juli 2017 21:19 uur
Fred die fusie gaat er niet komen.
Elk weldenkend mens heeft geen trek in linkse anarchistische partijtjes zoals de sp.
Daarnaast nog steeds geen bron voor je 80%.
Is hetzelfde als ik zeg dat Fred geestelijk niet helemaal in orde is. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen maar zolang Piet feiteloze bullshit toestaat op deze site moeten wij dat natuurlijk ook mogen.

Jumbo 8 juli 2017 09:01 uur
Best vreemd dat Freddie niet meer reageerd om te bewijzen waar die 80% vandaan komt.
Of zou hij met een stel vrinden een weekendje naar Hamburg zijn?
(rellen hamburg juli 2017 - G20 top)

Ongerichte en vooral onbeheerste agressie op internet.
Maar er is natuurlijk meer mis met deze meneer.
Vooral in zijn omgang met medemensen waar in zijn geval wellevendheid niet voorkomt.

Ook als ik de webmaster vraag zó te modereren dat mensen mij bij mijn echte (scherm-)naam benoemen en te vousvoyeren vindt ook de webmaster dat dat gejij&gejou; en zogenaamd humoristisch gesol met mijn naam moet kunnen.

If you deal bananas you get monkeys.

‘anoniem’ telefoontje
Ik zie het maar als een stukje mantelzorg voor een psychiatrisch patient
om niet te reageren op de anonieme telefoontjes 06 53 92 31 68.

Een verschijnsel waar een webmaster van een lokale site ook zijn aandeel in heeft maar zich blijkbaar niet verantwoordelijk voor voelt.

En wat hiervan te denken?

KeMo (Kees Mooyer( 10 juli 2017 16:31 uur
quote Seeboldt: “80% van de Broeckgouwbewoners liet ergens anders een woning achter.”
We wachten nog steeds op enige bewijzen.

quote Seeboldt: “Bouwbedrijven van de afgrond te redden. Envelopjes onder tafel.”
“Als top-topic de grond aan- en verkopen. Met als goede tweede de aanbestedingsprocedure (bewezen frauduleus).”

Het wordt tijd dat de gemeente en de bouwbedrijven in Volendam dhr Seeboldt eens gaan aanklagen voor smaad en laster.

ps. Piet waarom verwijder je mijn bijdragen?
Fakenews creëren is toch toegestaan ? Anders zou je elke bijdrage van Fred ook moeten censureren.

28 F.J. Seeboldt 10 juli 2017 19:15 uur
Hr. Kees Mooyer maakt onderscheid door het onderscheid niet te maken.
Ik stel voor hem eruit-te-censureren.

11 (Tom Veerman)TNM 10 juli 2017 18:35 uur
Piet kan dat je slappe genaai over die pizza’s weghalen?

12 F.J. Seeboldt 10 juli 2017 19:13 uur
Piet kan dat je slappe genaai van Tom Veerman weghalen ?

Maar het goede nieuws is dat TMN /Tom Veerman mij hoog inschat. Ik blijk groter dan zelf gedacht:

Het blog-tycoon uit Edam heeft er ook een handje van om niet op boodschappen maar onfatsoelijk op personen te reageren

http://www.groot-waterland.nl/2016/12/19/beheer-reacties-op-deze-site

2017 07 17

Hallo Fred,
Je hebt gelijk. Het is te gek voor woorden wat die Piet Reijers allemaal klaar speelt.
Ik ga in ieder geval niet meer in discussie met ‘nicknames’ op de site die anoniem en zonder kennis van zaken, allerlei nonsens uit mogen ‘kramen’.