Welkom, u kunt hier Inloggen of Registreer

Edam-Volendam Opinie

U bent hier: HomeForum home → Onderwerpen → Politiek → Thread

Vreemdelingenhaat Op www.groot-waterland

Totaal aantal reacties: 404

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Willem Wouters / Albert Veerman 3 november 2018 10:08 uur

Gelukkig werkt men samen met De Vooruitgang. Beter in staat en bereid ‘probleeminstromers’ van buiten de gemeente te weren dan de Wooncompagnie. Concentratie van gezinnen of alleenstaanden met een laag inkomen leidt vaak, niet altijd overigens, tot overlast voor de omgeving en leidt al snel tot huurgetto’s, zoals in Purmerend en Zaandam.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Over trauma’s gesproken:

Willem Wouters / Albert Veerman 13 november 2018 19:56 uur

Iedereen – en vooral van ‘slinks’ en jong – wil nu eenmaal, tegendraads, rebels en origineel zijn. Realiseren zich niet dat ze daardoor zo erg burgerlijk en voorspelbaar zijn. Echt tegendraads en rebels is uw WW. Is gewoon zichzelf. Mag niet van ‘slinks’. Iest verboten….. Wie wil het nou redelijk eens zijn met bijvoorbeeld het huidige kabinetsbeleid ? Dat moet je toch niet willen ? Dan moet je toch echt wel een een conservatieve ouderwetse trut zijn ? Dat wil toch niemand ?

De arrogantie, het dedain, de neerbuigendheid, vooral tegenover ‘Volendam’, druipt er vanaf… Je vraagt je soms af: Hoe durft ie ?

Geregistreerd 2014-01-21

PM

1 reactie op “Succesvolle fietslessen voor vrouwen met verblijfsvergunning in Monnickendam”
Willem Wouters / Albert Veerman 17 november 2018 19:19 uur

De mannen met verblijfsvergunning konden al fietsen ?

De vakman / Jack Molenaar 18 november 2018 20:19 uur
Op je twaalfde uitgehuwelijkt worden is veel erger.. wordt ook niet zo’n punt van gemaakt

Willem Wouters / Albert Veerman 17 november 2018 19:19 uur
De mannen met verblijfsvergunning konden al fietsen ?

De vakman / Jack Molenaar 18 november 2018 11:05 uur
Bestaan er eigenlijk ook vrijgezelle moslima’s.?

Wilhel Mina 19 november 2018 10:13 uur
en bij het behaalde certificaat zeker een nieuwe fiets uitzoeken, wel elektrisch graag

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Rene Veerman 22 november 2018 09:47 uur
Een gezelschapsspel voor vertier in de donkere dagen voor kerst: Volendam en VD80 bashen.

Ik kan me er best wat bij voorstellen dat sommigen de stijl van VD80 niet kunnen waarderen maar feit is dat Edam-Volendam jarenlang door CDA – in feite ook een Volendammer partij als je ziet waar de stemmen behaald werden – samen met VD80 zeer degelijk zijn bestuurd en de gemeente o.a. daardoor rijk is aan voorzieningen en een relatief lage belastingdruk kent.

Als Simon Spil schrijft ‘heel fijn dat zo direct Volendam de macht verliest’ wil ik hem er op wijzen dat de omliggende gemeenten waar schrijver van dit statement blijkbaar graag de macht naar ziet verschuiven ofwel nagenoeg failliet zijn dan wel een veel lager voorzieningenniveau hebben tegen een hogere belastingdruk.

Zijn opmerkingen zijn meer gebaseerd op haatgevoelens jegens ‘Volendam’ en minder op de feiten.

commentaar: Gelukkig eens een niet-anonieme Veerman. Dat kan ik waarderen.
Maar wel ook een die de feiten vanachter zijn klaphekje flink zit te verdraaien.
Tegen onderbuikchauvinisme en wegkijken van de werkelijkheid is bij dit soort ‘meningsvorming’
weinig bestand.
F.J. Seeboldt
EdamVolendam.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Arch Stanton / Anoniem 28 november 2018 13:39 uur
Ben het volledig met Wilhelmina eens, Rutte en co zeggen van alles in verkiezingstijd maar doen niks, en met al dat jaren polderen word nooit (nog steeds niet) het beestje bij de naam genoemd, als Minister Blok de waarheid zegt schreewt heel Nederland moord en brand, stel je voor dat je zegt dat teveel mensen uit verschillende culturen voor spanningen kan zorgen.

Wilhel Mina / Anoniem 28 november 2018 15:59 uur
hulde aan de politie.
Maar waarschijnlijk zijn deze Roemeense mannen weer heengezonden zoals gebruikelijk in dit land. Was maar een poging toch. Op naar de volgende klus, 9 van de 10 keer lukt het ze wel.

Wilhel Mina 27 november 2018 15:43 uur
Hoop dat deze lafbek snel gepakt wordt, ik wil graag deze “lichtgetinte man” tegenkomen .
Geloof mij , hij zal nooit meer gewoon kunnen fietsen.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Willem Wouters 1 december 2018 19:55 uur
En de heer Schilder weet ook vanuit zijn ervaring, als vroegere ambtenaar, hoe vooral de specifieke belangen waar we in Volendam nu eenmaal aan hechten, met veel leedvermaak door hen opzij zullen worden gezet, omdat, vooral de quasi intellectuele ‘linksers’, nu eenmaal een hekel hebben aan en neerkijken op Volendam.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Waylon Munnik Rot dat dit gebeurd is maar wordt gelijk edam geroepen maar vlak de jeugd in Volendam ook niet uit. Maar dat is Volendam eigen als er vroeger wat gebeurde was het altijd een vreemd zoals ze dat zeiden. En hun eigen deden dat niet. Maar tegendeel was waar weet uit ervaring in de tijd dat ik op de lts 88/ 92 gebeurde er genoeg door eigen kijk maar wat er toen rondom de stient gebeurde en dat was niet jeugd van buiten Volendam. Wat ik zeggen wil je kan niet zo maar zeggen zullen edammers zijn. Kunnen overal vandaan komen dus ook uit Volendam. En dat weet je pas als de daders gepakt en dan kan je pas wat roepen. Hoop alleen waar ze ook vandaan komen dat ze gauw gepakt worden. Want dit is niet normaal meer

Coxie Mooyer: die zeggen: ” ik neuk je moeder???”“

Waylon Munnik
dat is niet normaal maar jeugd zegt een hoop tegenwoordig. En loop ook door Volendam regelmatig en hoor dingen waar je oren van gaan klapperen. En dat was vroeger ook al. Mijn vader was een keer bij collega thuis in Volendam hoort ie ineens…Meer bekijken

Coxie Mooyer je haalt nu wel hele ouwe koeien uit de sloot hoor! Maar je hoort mij niet zeggen dat volendammers heilig zijn maar als je het verhaal leest over gisteren dan komt er toch meteen een beeld voor me dat geen pietje, Jan of klaasje heet!

Waylon Munnik dat is mijn vermoeden ook maar dan zijn het nog geen edammers

Coxie Mooyer sommige culturen zetten ze wel op de wereld maar daar blijft t bij

Jan Hengel Hij had ze allemaal het ziekenhuis in moeten slaan. Ongeacht waar ze vandaan komen. Vervelend genoeg klopt het (weer) dat ze geen Hollandse namen hebben.

Waylon Munnik mijn idee ook is toch niet normaal zoiets

ooggetuigen geven aan dat het waarschijnlijk om Marokkaanse jeugd ging. Het is een feit dat de meeste van deze jongeren in Edam wonen, dus is het niet zo gek dat er Edam wordt geroepen. Sterker nog het is vrij plausibel. Hier bijgevoegd een afbeelding met het aangegeven percentage allochtonen in bepaalde buurten in de gemeente.

Richard Smit minderrrrr

Coxie Mooyer En ze duwen er al meer onze strot door!!

Waylon Munnik omdat die daar gedumpt zijn omdat ze die op Volendam in de jaren tachtig niet niet wilden hebben. En nu klagen dat ze daar last van hebben. En dat terwijl de mensen die in die buurt wonen al jaren last van ze hebben waar de gemeente niks aan doet. Want dat us niet erg schijnbaar En nu gebeurt er wat op Volendam moet het gelijk in het nieuws. Begrijp me niet verkeerd wat er gebeurd is dat kan niet door de beugel. Maar word wel met twee maten gemeten. Want in edam in die wijk wonen mensen die door die lui niet meer durven te slapen. En zeg je er wat van wat iemand ooit gedaan heeft die zijn auto werd in de fik gestoken. Maar dat komt niet in het nieuws. Weet je wie je hiervoor mag bedanken de Volendamse partijen die hebben die ervoor gezorgd dat die zooi op een kluit werd gegooid in edam.

Ben Kwakman 3 december 2018 07:49 uur
Nou, het is algemeen bekend dat vrouwen meestal voor hoer worden uitgemaakt door jongeren van Noord Afrikaanse persuasie.
Onlangs hadden we in Volendam ook een groepje inboorlingen die voor overlast zorgden maar het corrigerend pedagogisch vermogen bij Volendammer ouders is op dat vlak beter ontwikkeld.
Bovendien hebben autochtone inboorlingen geen petje op, die hoort bij de klederdracht van Edammers die de inboorlingen voorzien van allerhande drugs varianten.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Willem Wouters / Albert Veerman 15 december 2018 10:13 uur

Inderdaad. Terug on-topic.
Wat denk je zelf Jumbo ?
Slachtoffers waren maar ‘witten’. En komen nog uit Volendam ook.

De vakman / Jack Molenaar 15 december 2018 10:17 uur
Uit het voorlopige onderzoek is naar voren gekomen dat het om Febokanen ging…
Jumbo 15 december 2018 10:23 uur

Jumbo / Kees Veerman
Willem, Ik ben bang de het kleurtje of afkomst van de slachtoffers niet veel ter zake doet of het in de doofpot beland of niet. Dit helaas in tegenstelling tot die van de daders….

Geregistreerd 2014-01-21

PM

nicolaas mooijer 22 december 2018 18:04 uur
ondergrond van de dijken is te slap en kan geen zand verdragen maar is wel sterk genoeg ,want deze kon 100 jaar terug ook de zuiderzee verdragen .allemaal lulkoek,

tegenstanders vinden het ook te duur alsof zij het gaan betalen ,geven het budget zeker liever aan economische vluchtelingen.starten met die hap

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Willem Wouters / Albert Veerman 8 januari 2019 17:43 uur
Ik ben het totaal oneens met hem. Maar ik mag die Kees van der Staaij wel; hij staat voor zijn mening en verbloemt dat niet. Ook al wist hij drommels goed wat voor bagger en stront hij over zich heen zou krijgen uit vooral de quasi-intellectuele hoek, die er ook van is overtuigd dat ze zo verdraagzaam zijn. Not dus; als het niet in hun straatje van pas komt.

Ieder mag in Nederland nu eenmaal een eigen mening hebben, al dan niet gebaseerd op een religie.

En Cees van der Staaij, in tegenstelling tot veel aanhangers van de Islam en ook van het goevolk, is niet onverdraagzaam, predikt geen haat en geweld tegen anders- en ongelovigen en mensen met een andere sexuele geaardheid dan de meest gangbare. Integendeel. Hij respecteert ieders mening.

Religies die haat en geweld voorstaan prediken zouden inderdaad moeten worden verboden. Wordt de hoogste tijd.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

BU 2019 01 10

Totaal aantal reacties: 351

Geregistreerd 2014-01-17

PM

gerard gerard / Gerard Overmars 13 januari 2019 00:31 uur
KNETTERGEK, jongeren staan 15 jaar op de wachtlijst voor een woning die dan vrolijk nog langer mogen wachten omdat een statushouder de vrijgekomen woning voor hun neus wegkaapt. Gelijke monniken gelijke kappen achter in de rij aansluiten AUB

Geregistreerd 2014-01-17

PM

Jumbo / Kees Veerman 24 januari 2019 18:25 uur
Abdul is dit jaar al twee keer eerder veroordeeld, heeft nog een werkstraf openstaan en trapt dan iemand in elkaar omdat Abdul moslim is en het slachtoffer Christen is geworden.
Deze derde veroordeling binnen één jaar levert hem dus een geldboete en voorwaardelijk op omdat Abdul volgens de rechter “hard aan het werk is aan zijn toekomst”.
Hoe ver kan een rechter in hemelsnaam van de werkelijkheid afstaan?

gerard gerard / anoniem 25 januari 2019 10:11 uur
Waar is de blinddoek en de weegschaal gebleven. Als ie Henkie had geheten ipv Abdul had de berisping er heel anders uit gezien. Klasse justitie of ongelijke behandeling kiest u maar. Ik zou zeggen ” drie keer is scheepsrecht” laat Abdul lekker verder bouwen aan zijn toekomst in een moslimland. Goodbye
De rechtelijke macht is doodziek

Arch Stanton /anomiem 25 januari 2019 10:52 uur
Het is echt vreselijk, ik hou van Nederland, we leven in een luilekkerland, maar het is elke keer dezelfde soort wat dit doet, dit moet je eens in Marokko doen, daar steken ze accuut alle kerken in de brand. Nederland gaat rustig aan naar de afgrond, moslims en democratie gaat niet samen, de Koran staat boven alles, betwijfel je Het Woord, dan moet je al dood, je mag niet eens erover in discussie, zie Indonesië, het nieuwe Pakistan, dat is de toekomst van Nederland, pas over 100 jaar, maar het gaat gebeuren.

Geregistreerd 2014-01-17

PM

Wilhel Mina / Wil te Paske 25 januari 2019 13:48 uur
Beste Arch, dit duurt geen 10 jaar meer. De grote steden zijn al in de macht van de moslim gemeenschap en Nederland wordt volgepropt met allerlei culturen, tegenwoordig is iedereen vluchteling . Kijk wat er in Amsterdam gebeurt, de groen linkse idioten gaan 11 miljoen uitgeven per jaar voor de illegalen. Ik zou zeggen, deze groen linkse figuren die daar voor zijn moeten verplicht een illegaal in huis nemen en volledig verzorgen uit eigen zak, geloof mij dat doet er geen een. Kortom de politiek in Nederland is krankzinnig geworden.

gerard gerard / anoniem 25 januari 2019 23:21 uur
11 miljoen voor 500 vluchtelingen. Zwarte piet bestaat , hij brengt steeds grotere kados. 22000 euris per vluchteling uit hande van sinterklaas gl . Slechts 1 woord K N E T T E R G E K

Arch Stanton / anoniem 26 januari 2019 09:38 uur
Het is hip om open te zijn en ruimdenkend, ren open maatschappij waar allerlei culturen “samensmelten”, zeg je dat je daar je bedenkingen bij hebt, ben je ouderwets, conservatief en nog net niet een rascist. Er is geen enkel land op deze wereld waar verschillende culturen vreedzaam naast elkaar wonen, en wij importeren het.
Surinamers, Antilianen dat komt wel goed, maar islamistisch volk, dat gaat hem niet worden.

Snaartje / Anita Kroon 26 januari 2019 09:43 uur
Het is veel beter je op persoonlijke groei te richten dan steeds je beklag te doen over de betreurenswaardige toestand van de mensheid.

J.H. Gelijk / anoniem 26 januari 2019 09:57 uur
Al sinds Pimmetje Fortuyn ligt het percentage moslims beneden de 5% van de Nederlandsche bevolking. Dat betekent dat maar liefst 95% uit NIET-moslims bestaat. Je kan voor altijd bang zijn voor die 5%, of met 95% van de bevolking vrolijk doorleven in het mooiste land ter wereld. ????

gerard gerard / anoniem 26 januari 2019 17:06 uur
J.H Gelijk , je absolute cijfers kloppen misschien hoewel je bij het CBS andere verhoudingen kon vinden(men rappoort die niet meer). Ik nodig je graag uit in Amsterdam osdorp , Noord, mercatorbuurt, kinkerbuurt, javaplein, zuid-oost zodat je met eigen ogen kan zien dat je onzin predikt. Voor Utrecht hetzelfde probleem , idem Rotterdam en Den haag. In Amsterdam-Noord alleen al zijn 26 moskee gebouwen in gebruik. De islam heeft de grote steden al lang over genomen helaas probeert politiek correct Nederland het weg te poetsen.

J.H. Gelijk / anoniem 26 januari 2019 20:43 uur
Oke, je twijfelt aan de cijfers. Dat mag. Als de cijfers in plaats van 5% maar liefst 7% zijn, dan nog hebben we te maken met een meerderheid van 93% niet-moslims. Je bent toch wel een beetje een gekkie wanneer je daardoor bang laat maken?

gerard gerard /anoniem 26 januari 2019 23:41 uur

Ik ben nergens bang voor die doodoener gaat niet op. Ik weet wel dat genoemde wijken meer dan 50 % uit islamieten bestaan. Nogmaals Amsterdam-noord 26 islamitische gebedshuizen dan wel moskeeen. Ben dus niet bang maar breng je een feit. Misschien een ander dogma om de feiten te verdoezelen ?
dus niet bang maar breng je een feit. Misschien geen ander dogma om de feiten te verdoezelen ?

Wilhel Mina / Wil te Paske 27 januari 2019 11:00 uur
als de heer Gelijk nou eens goed leest en het nieuws bekijkt alsmede rapporten gaat lezen van politie en overheid dan zal hij zijn naam kunnen wijzigen in ONGELIJK. Er lopen nog zoveel Nederlanders blijkbaar rond met een stalen plaat voor hun kop , of ze willen het niet zien, dat kan ook. We gaan het zien bij de nieuwe verkiezingen

J.H. Gelijk 27 januari 2019 12:48 uur

16

Hey Wilhelmina, kijk nou eens wat je hierboven schrijft:

“dit duurt geen 10 jaar meer. De grote steden zijn al in de macht van de moslim gemeenschap en Nederland wordt volgepropt met allerlei culturen”

Dit riep Pim Fortuijn ook 20 jaar geleden, en er is helemaal niks van uitgekomen. Maar hij speelde wel leuk in op de angst van mensen zoals jij. ????

gerard gerard 27 januari 2019 13:35 uur

17

Welke angst heb je het nou over ? Jammer dat je geen antwoord op de feiten hebt maar enkel het dogma angst kan benoemen. Zoals gezegd , je bent uitgenodigd om door de wijken in Amsterdam te wandelen kan je eens kijken naar een burka die volgens de politiek ook niet gedragen word. Heeft overigens ook niets met angst te maken maar met het onprettige feit dat iemand je niet aankijkt als je tegen hem spreekt. Geen enkel contact is mogelijk. Dus stop met je dooddoener angst wat dat slaat werkelijk nergens op.

J.H. Gelijk 26 januari 2019 20:43 uur

13

Oke, je twijfelt aan de cijfers. Dat mag. Als de cijfers in plaats van 5% maar liefst 7% zijn, dan nog hebben we te maken met een meerderheid van 93% niet-moslims. Je bent toch wel een beetje een gekkie wanneer je daardoor bang laat maken?

gerard gerard 26 januari 2019 23:41 uur

14

Ik ben nergens bang voor die doodoener gaat niet op. Ik weet wel dat genoemde wijken meer dan 50 % uit islamieten bestaan. Ben dus niet bang maar breng je een feit. Misschien geen ander dogma om de feiten te verdoezelen ?

Wilhel Mina / 27 januari 2019 11:00 uur
als de heer Gelijk nou eens goed leest en het nieuws bekijkt alsmede rapporten gaat lezen van politie en overheid dan zal hij zijn naam kunnen wijzigen in ONGELIJK. Er lopen nog zoveel Nederlanders blijkbaar rond met een stalen plaat voor hun kop , of ze willen het niet zien, dat kan ook. We gaan het zien bij de nieuwe verkiezingen

J.H. Gelijk / anomiem 27 januari 2019 12:48 uur

Hey Wilhelmina, kijk nou eens wat je hierboven schrijft
“dit duurt geen 10 jaar meer. De grote steden zijn al in de macht van de moslim gemeenschap en Nederland wordt volgepropt met allerlei culturen”

Dit riep Pim Fortuijn ook 20 jaar geleden, en er is helemaal niks van uitgekomen. Maar hij speelde wel leuk in op de angst van mensen zoals jij. ????

gerard gerard /anomiem 27 januari 2019 13:35 uur

Welke angst heb je het nou over ? Jammer dat je geen antwoord op de feiten hebt maar enkel het dogma angst kan benoemen. Zoals gezegd , je bent uitgenodigd om door de wijken in Amsterdam te wandelen kan je eens kijken naar een burka die volgens de politiek ook niet gedragen word. Heeft overigens ook niets met angst te maken maar met het onprettige feit dat iemand je niet aankijkt als je tegen hem spreekt. Geen enkel contact is mogelijk. Dus stop met je dooddoener angst wat dat slaat werkelijk nergens op.

J.H. Gelijk / anomiem 27 januari 2019 15:34 uur
Haha. Ik kom daar regelmatig, hoor. Niks aan de hand. Jij bent daar vast nog nooit geweest. Koop eens een visje daar bij een Volendammer vishandel in die wijken.

De vakman / Jack Molenaar 27 januari 2019 15:57 uur
Zeg gelijk.. jij bent nogal van de statistieken..
zoek eens uit hoeveel van die 5.% in aanraking komt/is geweest met Politie/Justitie in tegenstelling tot die andere 95%.?

J.H. Gelijk / anoniem 27 januari 2019 19:53 uur
Ik koop het liefst vis van Volendammer visboeren. Maakt niet uit waar die viswinkels staan. ????

gerard gerard / anoniem 27 januari 2019 20:03 uur
jammer , ik weet nu nog steeds waar ik bang voor moet zijn hoewel ik 100% voorstander blijf van minder minder minder

J.H. Gelijk 27 januari 2019 20:47 uur
Ik ben ook voor minder minder minder criminelen, hoor. Zowel van dark trash als van white trash.

Ik heb alleen een beetje medelijden met mensen die andere mensen haten. Zonder dat ze elkaar ooit hebben gezien of gesproken.

https://www.npo3.nl/3onderzoekt-haat/31-10-2018/VPWON_1290756

Geregistreerd 2014-01-17

PM

Willem Wouters / Albert Veerman 31 januari 2019 19:02 uur

Nee, mijnheer Hein, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik die hier nog niet ben tegengekomen, bij mij in de wijk. Wel op de dijk, van lieden afkomstig van de Roompot denk ik. Wel zag ik hier, gespierde lange, Volendammer sterke mannen, duidelijk bouwers, fietsen, met het zweet op hun voorhoofd, met achter hun fiets…..................

Het zijn altijd fremders !

.................of groen-linkser…......................:

Willem Wouters /Albert Veerman 2 februari 2019 15:59 uur
27 Het is interessant te zien hoe handig GL manipuleert om de aandacht af te leiden door in de slachtofferrol te kruipen. À la de Kick-out-Zwarte Pieten bewegingen. Die er duidelijk op uit waren een kinderfeest te verzieken en toen de ‘zielenpieten’ gingen uithangen toen zij door witmannen en –vrouwen verhinderd werden gebruik te maken van een grondrecht. Uiteraard met de volle ondersteuning van de hersenspoelmachine NPO, dat één grote uitzending van Politieke Partijen is voor ‘links’, ongeacht of het nu Radar, DWDD of Jinek is.

Ik haat GL niet; heb alleen een hekel aan pedante, fanatieke compromisloze partijen welke zo overtuigd zijn van hun gelijk dat door hen geen enkel wettelijk en niet-wettelijk middel wordt geschuwd om dat te bereiken. Uiteraard met behulp van hen welgezinde dubieuze clubjes.

En ik ben bang voor clubs als GL. Dat die ooit hier de trom gaan slaan, zodat zij de gewone hardwerkende, man en vrouw, ondernemers en gepensioneerden, verder kunnen uitkleden, wegjagen en koeieneren ten faveure van hun luchtkastelen en alle zielenpieten, hier of elders in de wereld.