Welkom, u kunt hier Inloggen of Registreer

Edam-Volendam Opinie

U bent hier: HomeForum home → Onderwerpen → Politiek → Thread

Vreemdelingenhaat Op www.groot-waterland

Totaal aantal reacties: 354

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Jan Punt / Anoniem 23 juli 2018 19:08 uur
Fred heeft het er maar druk mee, trieste man.

Snaartje, goed idee. We zetten ze op les om zich te verdedigen. Wat ben jij oerdom zeg. Waarbij je in reactie 18 het nog ff met een omweg goed praat ook. Volledig IQ loos!

De oplossing is het probleem aanpakken, de rovertjes enof aanrandertjes straffen op gepaste wijze. Ik heb er graag een straf voor over om het ongedierte dat mijn dochter betast dood te schoppen, of de dief rover zijn benen te breken. Volledig van de gekke om de oplossing te leggen bij de slachtoffers of benadeelden.

gerard gerard / anoniem 23 juli 2018 19:29 uur
Nog 1 keer voor het fijn besnaarde snaartje.

Als meisjes van 10 tot 12 jaar worden ingesloten en onzedelijk betast pas dat niet in de hier heersende cultuur. Of dat nu christelijke , katholieke of islamitische jongeren zijn maakt mij geen enkel verschil. Dat verschil is er ook niet want de islamitische tak is de enige tak die dit soort dingen durft uit te halen. Het is hun immers aangeleerd dat onbedekte vrouwen rechteloos zijn. Hun aanspreken op gedrag en je hebt direct het discriminatie relletje. De enige die eigenlijk gediscrimineerd worden zijn de meisjes omdat jongetjes denken dat ze superieur zijn. Met de paplepel ingegoten zowel on de preek als in de thuisopvoeding. Van welke planeet komt snaartje want in mij schooltijd zat je bij de zedenpolitie op het bureau als je dit uithaalde. In mijn schooltijd en jeugd was dit gedrag onacceptabel en zeker niet discutabel. In mijn jeugd was een discussie als deze over dit onderwerp ondenkbaar. Onzedelijk betasten is zeker niet van alle tijd. Hoe durf je zoiets te beweren ? Wat is ook alweer de slogan snaartje ? Als een meisje nee zegt is het nee. Keihard aanpakken dat schorem en het liefst de Nederlandse nationaliteit ontnemen. Moreel geheel correct om de maatschappij op deze manier te beschermen tegen dit soort uitwassen. Misschien een ideetje om Nederland te laten ontwaken want genoeg is genoeg. Welke weg we daarvoor gebruiken is totaal ondergeschikt. Om met snaartje zijn woorden te eindigen, als de spelregels anders geïnterpreteerd worden moeten we dringend de spelregels aanpassen. Enkeltje terug naar de zandbak als je dit gedrag ten toon spreidt en gegarandeerd komt er een einde aan deze terreur.

Willem Wouters / Albert Veerman 23 juli 2018 21:48 uur
Ik vraag mij af. Als het nu groepen lange, blanke, blonde, brede, blauwogige Volendammer jongens waren geweest – maar misschien waren dat het ook, de berichtgeving is onduidelijk – of dat dat dan niet met een gretigheid, de persmuskieten die nog steeds het VN van 1965 proberen te imiteren eigen, niet en passant maar nadrukkelijk in de krant had gestaan.

@ Gerard Gerard. Mijn complimenten voor je ingetogen, maar duidelijke reactie en je realistische visie op te voeren beleid.

TMN / Tom Veerman 23 juli 2018 21:58 uur
Snaartje is de digitale dorpsgek, iemand die zo graag ‘anders’ wil zijn dat ze meestal complete wartaal uitslaat om een beetje aandacht te krijgen.
Dus niet op ingaan, zonde van de tijd.

gerard gerard / Anoniem 24 juli 2018 12:48 uur
Wat sneu als je zegt fijn besnaard te zijn maar niet verder komt dan een steevaste vergelijking tussen christenen en islamieten. Veeg maar fijn onder het tapijt want de feiten zijn te pijnlijk voor de visite.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Willem Wouters / Albert Veerman 24 juli 2018 21:23 uur
@ Peter Louter.
Ik denk wel dat onderwijs 1 van de lijnen is waarlangs interactie tussen verschillende bevolkingsgroepen, behorende tot oorspronkelijk andere culturen, kan worden bevorderd. En dat langs die weg gewenste gedragsveranderingen van vooral Marokkaanse jongens kan worden bereikt. Integratie geloof ik niet meer in. Hoeft wat mij betreft ook niet, zolang men zich maar houdt aan de hier algemeen geaccepteerde normen en waarden. Chinese Nederlanders zijn bijvoorbeeld vaak ook niet echt geintegreerd. Maar geven geen overlast. En daar gaat deze discussie vooral over.

Afschaffing van het bijzonder onderwijs, geen Islamitische, katholieke, protestantse of elitaire Jena-plan of Verwondering scholen meer. Spreiding van Marokkaanse jongens en meisjes over de schoolgebouwen, zodat ze worden gedwongen Nederlands te spreken en ze van jongs af aan ook opgroeien met de Westerse normen ten aanzien van gelijkheid van man en vrouw, sexueel anders geaarden etc. En niet te vergeten: Interactie tussen ouders en grootouders aan het schoolhek.

Natuurlijk. De uitschuifbare gummilat moet vaker worden gebruikt. Mijn zussen van 12 en 14 lieten mijn ouders 60 jaar geleden zonder enige zorgen zelf naar het Slobbeland gaan. Als mijn kleindochters rond die leeftijd thans naar de Waterdam willen, word ik gebeld of de bap ‘een oogje in het zeil wil houden’. Is toch van de gekke……. De kleindochters van het deugvolk zullen wel in de veilige omgeving van de ‘hackeyclub’ hun ontspanning zoeken.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

resistencia 28 juli 2018 07:48 uur
Wat ben je vijandig tegenover de katholieken en hun paus . Alles is toch goed er bestaat geen slecht en de problemen met deze jongeren is slechts een leerproces . Kunnen de jongeren mooi leren hoe ze ondergeschikt moeten worden aan een ideologie uit de put van de hel. Het feit dat je katholicisme en leugens in de schoenen van christenen schuift laat zien dat je werkelijk geen idee heb waar je t over heb. Als je geen kennis heb over een bepaald onderwerp kan je beter je vuilnis voor je houden .

De leugens in de bijbel zijn verdacht accuraat en voorzegde de consequenties en de situatie wanneer een volk hun (Ware) God de rug zou toekeren ! De bijbel zegt duizenden jaren voordat wij deze discussie begonnen te voeren het volgende
: Een vreemd volk waarvan u nog nooit hebt gehoord, zal eten van de oogsten die u met moeite hebt verbouwd. U zult voortdurend worden verdrukt en vertrapt. De buitenlanders die bij u wonen, zullen steeds rijker worden, terwijl u steeds verder verarmt. Zij zullen aan u lenen, in plaats van u aan hen! Zij zullen in alles vooraan gaan en u zult achteraan staan. De Here zal een volk uit een ver land tegen u laten optrekken, als een arend die langzaam naderbij komt zweven. Het is een volk met een taal die u niet verstaat, een volk van harde en wrede mannen die niemand ontzien, jong noch oud. Zij zullen leven van uw oogsten en uw vee, tot alles op is. Uw koren, nieuwe wijn, olijfolie, kalveren en lammeren, zullen opraken, totdat zij u hebben vernietigd.
Deuteronomium 28:33‭, ‬43‭-‬44‭, ‬49‭-‬51 HTB

Geregistreerd 2014-01-21

PM

onslow1960 / anoniem 29 juli 2018 08:01 uur
Aannemer Koopmans??? zijn de aannemers in Volendam op?

Geregistreerd 2014-01-21

PM

horror/ André Tol 29 juli 2018 17:11 uur
We moeten ons echt zorgen maken om mensen zoals Snaartje.
Als wij Noord Hollanders ergens anders de boel ontregelen hoe zouden wij ons dan wel niet moeten voelen. Zouden wij ons dan niet gewoon dood moeten schamen Snaartje. Hoe haal je het in je hoofd om steeds dat schorem te verdedigen en dan nog het liefst ons eigen christendom “de basis van onze beschaving” daarbij te vertrappen om dan maar lekker mee te slijmen met je multi culti vriendjes. Bah bah bah

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Palingboer / Henk Bokum 2 augustus 2018 19:28 uur
Valt natuurlijk wel op dat in de grote multiculti steden (Adam, Rdam, Utrecht, Den Haag) de problemen het grootst zijn met een fiks aantal ‘hoge’ uitkeringen.

Geregistreerd 2014-01-21

PM

smartsys / Jeroen Leeflang 3 augustus 2018 10:41 uur
Volgens mij is er gewoon een verbod op openbare dronkenschap. Handhaaf daarop.
In vele zuid Europese dorpen en steden wordt openbaar dronkenschap met harde hand en dikke boetes bestraft en is het veel gemoedelijker op straat dan in ons overtollerante Nederiglandje.

Meer politie op straat werkt wel. Ook gewoon bekeuren, dikke boetes uitschrijven en een grote smoel dicht meppen en in een celletje laten ontwaken.
Waarom denk je dat die Britten nu hierheen komen en minder naar de Spaanse Costa’s of Canariepiet Eilanden? Omdat ze hier ongestoord hun asociale gang kunnen gaan. Thuis zijn de regels heel duidelijk en wordt er ook goed gehandhaafd.
In Nederland bedenken we tig duizend regels die vervolgens niet te handhaven zijn, daardoor krijg je wat je met die Noord-Afrikaanse straatschoffies hebt, ook in Volendam, heel provocerend gedrag door een totaal gebrek aan handhaving.
We kunnen er niets aan doen en het lekker zo laten tot over een paar jaar de vlam in de pan slaat en burgers hun dorpen gaan “schoonvegen” zoals de Mariniers ooit de dam schoongeveegd hebben. Met stokken en knuppels en als dat niet werkt zwaarder wapentuig.
Dit gaat gebeuren, want mensen gaan het op een bepaald moment niet meer accepteren dat ze lastig gevallen of belaagd worden door dronken tuig of schoffies die zich achtergesteld voelen en denken dat ze boven de wet staan.
Oftewel geen 400, maar 4000 extra politie agenten in Amsterdam en 44.444 voor het hele land.
Een paar jaar goed hard optreden naar een ieder die de regels niet wil accepteren.
Niet lullen over geld, draag maar wat minder af naar Brussel. Daar zijn ze blind voor de problemen die er door heel Europa aan het ontstaan zijn en waar we nog heel veel gezeik mee gaan krijgen!

Geregistreerd 2014-01-21

PM

Jaap Molenaar 12 augustus 2018 11:08 uur
Hij moet eens een roast maken over de molenbuurt in Edam waar de handelaren wonen. Waar hij geboren is. Denk dat hij dat niet durft

Geregistreerd 2014-01-21

PM

J.J.M. Schilder 13 augustus 2018 13:11 uur
Twee keepers met Volendammer namen en Jip Molenaar (1/2 jas). Is dat nou echt alles wat Volendam te bieden heeft. Er lopen vanaf de minis een miljard volendammer jongetjes rond. Wat is er nu eigenlijk met die roemruchte opleiding aan de hand ?

J.J.M. Schilder 13 augustus 2018 16:12 uur
Is de keukenkampioendivisie “big business”. Ik denk dat je ook met 11 volendammers 14e kan worden in deze competitie. Maar dan heb je tenminste wel draagvlak en enthousiasmeer je volendamse talentjes die nu niet aan de bak komen omdat ze geen exotische achternaam hebben.

Willem Wouters / Albert Veerman 13 augustus 2018 13:30 uur
Aan lager wal geraakte vierderangs potsenmaker. Zonder ballen.
‘Volendam’ bashen; niet bijster origineel. Door andere potsenmakers al lang platgetreden. Weinig origineel. Ook geen ballen; anders zou hij de ‘brievenbussen’ wel op de hak durven te nemen.

Willem Wouters / Albert Veerman 13 augustus 2018 21:52 uur
Welke ‘roast’ ?
Die Olivia Golding. Van wie is die er ‘ientje’ ?